Co je lepší ve VEG verzi?

11. srpna 2016 v 16:38 | Cherry Pie |  Diety a hubnutí
Ahoj holky :)
Mám tu pro vás tenhle speciální článek, ve kterém bych vám ráda dala pár tipů :) Nemám v plánu nikoho přemlouvat, aby se dal na veganství, ale vše má své kouzlo - a já bych vám ráda představila několik potravin, které jsou lepší ve veganské verzi - a to pro vaše hubnutí a zdraví :)
Tak se na to mrknem!

P.S. - Neberte to vůbec jako nějaký vegefašistický článek :D Já naprosto chápu a respektuju všechny odlišné stravovací názory, ale ráda bych se s vámi zkrátka podělila o své objevy, které stojí za zkoušku i masožravcům a všežravcům :)



1) Čokoládové potěšení

HORŠÍ VARIANTA - Kakao

Hmm, kdo by neměl rád kakao? Klasické kakao se dělá obvykle z plnotučného kravského mléka. Dobroučké mléko. Vždycky jsem si myslela, že mléko je hrozně důležité a zdravé. Proto, když mi diagnostikovali alergii na kasein (bílkovinná složka kravského mléka), cítila jsem se hrozně. Co budu jíst? Měla jsem po mléčné čokoládě, po milovaném "kakajíčku" k snídani, po klasických jogurtech, žervé... No konec světa. Ale kecy :) Dnes žiju bez kravského mléka již 4 roky a nikdy jsem nebyla spokojenější. Zbavila jsem se nadýmání, nafouklého břicha a trávících problémů :)
Tím nechci říct, že se máte okamžitě vzdát kravského mléka. Omezit ho pro vás ovšem bude velice prospěšné - vápník se dá totiž čerpat i jinak! :) Pokud vás zajímá pro a proti na mléce, doporučuji vám počíst si na internetu, například tento článek.
Kromě toho, mléko je vysoce kalorické... nevěříte? V hrnku skvelého kakaa se ukrývá okolo 200 kcal - a to není málo?

LEPŠÍ VARIANTA - Alpro kokosový nápoj s čokoládou


Kromě lepší stravitelnosti s sebou tento kokosový nápoj nese také velice příznivou kalorickou hodnotu - na šálek (250 ml) pouze 102 kcal :) Alpro mléka sice také nejsou něco, čím bychom se měly prolévat 10x denně, ovšem proti kakau z kravského mléka představují méně kaloričtější a hlavně o mnoho zdravější variantu - a to za zkoušku určitě stojí, nemyslíte? :)

2) Pomazánka jako od babičky

HORŠÍ VARIANTA - škvarková pomazánka z klasických vepřových škvarků a sádla

(zdroj obrázku)

Přiznám se, že tohle pro mě nikdy pokušení nebylo. Sádlo nesnáším a masařka jsem nebyla nikdy, naopak už od malička jsem dělala ksichty na řízek a škvarky a jelito od babičky ze zabíjačky. Ale je mi jasné, že se mezi námi najdou i také, které se při pohledu na chlebík nahoře mlsně olíznou :)
Bohužel - škvarky, sádlo a všechny tyhle špatné tuky, to je peklo pro tělo - i pro linii. Tohle je přesně to, z čeho lidem rostou OTP (okrasné tukové prstence :)). Její kalorická hodnota je okolo 600 kilokalorí na 100g.
Musíme se ale vzdát tohohle hříšku v zájmu zdraví a linie? NE! Jen je třeba to udělat fikaně...

LEPŠÍ VARIANTA - pomazánka z cibulových škvarků



... a to s touhle skvělou kamarádkou! :)
Lunter pomazánka je 100% rostlinná, velmi chutná a hlavně také nízkokalorická :) Obsahuje okolo 320 kcal na 100g, což je u takovéto pochoutky hodnota více než příznivá! :)
Vyrábí se z cibulových škvarků.
Samozřejmě je mnohem méně tučná a také obsahuje mnohem více potřebných bílkovin.
Pokud milujete škvarky, nevím, zda chutná jako ony, mně spíše připomíná pomazánku drožďovou, ale stejně ji nade vše miluju a doporučuju, doporočuju, doporučuju! <3


3) Nutella, sladký hřích :)

HORŠÍ VARIANTA - klasická Nutella od Ferrera




Hmmm, Nutella... tu jsem kdysi tak milovala. To už je ovšem minulost :)
Nutella je plná ztuženého tuku, a je ho tam mnohem víc, než by ho bylo potřeba. Obsahuje také opravdu velký podíl cukru! Schválně se podívejte sem. To asi není úplně to, co byste chtěly vidět, co, dámy? :D Bohužel je tam mnohem méně těch krásných oříšků a kakaa - a vy mlsáte hlavně tuk s cukrem. A to není zrovna zdravé a už vůbec ne dietní :)

LEPŠÍ VARIANTA - Karobena


Karobena, slakdá karobena, s poloviční kalorickou hodnotou, halelujah! :) Mimoto je karobena také veganská, ne tolik slazená (karob je sám o sobě sladší než kakao) a také ne tolik tučná.
Pořád se nejedná o potravinu, kterou bychom měli obecně konzumovat denně, ale pokud ji budete mít ve spíži místo její klasické sestřičky Nutelly a sáhnete po ní při záchvatu chuti na sladké, nemusíte mít takové výčitky :) A i to se počítá, nebo ne? :)

4) Zlé, zlé sacharidy ANEB peklo na "druhém talíři"
(hehe, nemohla jsem si pomoct... pořád vidím přílohu jako "side dish" :D studuju angličtinu a mám ji moc ráda, tak odpusťte... :D)

HORŠÍ VARIANTA - klasické bílé těstoviny


Víte, že průměrný člověk sní za rok okolo 7 kilo těstovin? Hezké, viďte :)
Těstoviny v jejich klasické podobě obsahují zbytečná vejce, bílou mouku, která má velice nízký glykemický index. Ano, ten glykemický index a další příčina, proč po klasických těstovinách tloustneme. Jsou také plné sacharidů, jednoduchých, rychle stravitelných sacharidů - což také nikomu z nás neprospívá.
Ale vy těstoviny milujete a nechcete se jich vzdát? No, tak nezoufejte :)

LEPŠÍ VARIANTA - bezvaječné těstoviny Fitness obohacené o bílkoviny a mořské řasy


Představuji vám své nejoblíbenější těstoviny na světě! <3
Jsou mnohem méně kalorické a také mnohem zdravější. Proč? Použitá mouka je celozrnná, jsou v nich mořské řasy (ty obsahují jód, který napomáhá správné funkci štítné žlázy - to je opět moc důležité při hubnutí) a hlavně, oproti jiným těstovinám, tyto obsahují celých 25% bílkovin! No wow! :)

S těmito čtyřmi tipy se s vámi dnes loučím :) Budu ráda, když mi napíšete, jestli se vám takovéto články líbí a jestli byste v budoucnu chtěli třeba další díl a tak podobně :)
Zatím se mějte krásně!
Pusu, vaše
Cherry Pie

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Hanka Hanka | Web | 11. srpna 2016 v 18:54 | Reagovat

Ta karobena vypadá skvěle ale mám pro tebe oříšek! :-D Poslední dobou zase ujíždím na bílém jogurtu, řídím se tím aby bylo dost bílkovin a  málo sacharidů. U vege jogurtů jsem vždy byla zklamaná, měla by jsi typ na nějaký super?

2 Cherry Pie Cherry Pie | Web | 11. srpna 2016 v 19:08 | Reagovat

[1]: Mám! :) Můj oblíbený je určitě Coyo v přírodní příchuti :)
Za mě je jeho velké plus to, že je z kokosového mléka (je všeobecně zdravější než sójové, na kterém teda všeohovšudy není nic špatného, ale nemělo by se to s ním a sójou všeobecně přehánět). Taky se mi moc líbí, že se dá sehnat v kilovém balení, které se opravdu vyplatí, pokud ho jíš opravdu často :)
Další fajn tip je podle mě přírodní Harvest Moon :)
Všeobecná rada - podívej se po jogurtech, které nejsou sójové :) Sójové mléko je přirozeně nasládlé, tedy je super do kafe a do pudinků, ale v bílém jogurtu to může působit rušivě. Já si vybírám nejčastěji kokosové, ale ty z rýžového mléka taky stojí za to!
Tak dej vědět, až vyzkoušíš nějakou novinku :)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama